Zima skončila a naše silnice jsou opět v dezolátním stavu. Díra vedle díry, výtluk vedle výtluku. Co to znamená pro naše vozy? Opět vytlučené čepy, ohnutá závěsná ramena, poškozené disky kol a hlavně velký „průvan“ v našich peněženkách.
Jak vlastně taková díra na silnici vznikne? Je to jednoduché. Do prasklin v asfaltu se dostává voda, která v zimě zmrzne a mění se na led. Protože led má větší objem, než voda, potřebuje více místa, a tak se rozpíná do všech směrů a zvedá i povrch silnice. Jakmile teploty vzrostou, led se změní zpět na vodu a mezi zvedlým asfaltem a hladinou vody vzniká vzduchová mezera. Takové místo pak stačí přejet kolem auta, asfalt se propadne, zbortí a díra v silnici je na světě.
Lak auta je vlastně také taková silnice. Naprosto stejným procesem vznikají puchýřky, které na jaře na karoserii nacházíme. Stejným způsobem dochází k poškození laku, jehož oprava nás pak může vyjít na mnohem větší peníze, než výměna kulových čepů.
U vozovek zůstává voda v podloží, u vozidel však ihned přichází do kontaktu se samotnou karoserií a společně s působením solí, chemikálií, nečistot a UV záření způsobí nenávratné škody.
Každý lak ztrácí svoji pružnost a každá sebemenší prasklinka je tak vstupní branou k začínající korozi.
Jak ale poznám, že lak je již narušený? Když jste si auto kupovali, bylo určitě krásně lesklé a třpytilo se. Lesk je ale postupně ten tam a zářivá barva už není to co bývala. Proč? Voda, slunce, sůl i další chemikálie působí bez odpočinku a ve chvíli, kdy se lak začíná měnit, je to první známkou toho, že již není v dobré kondici.
Jak tomu zabránit?
Na rozdíl od silnic, lze lak vozu chránit velmi snadno pomocí nanotechnologií a to nejen před korozí…
Miniaturní částice obsažené v nanokosmetice Pikatec spolehlivě vyplní veškeré nerovnosti v laku a téměř dokonale jej vyhladí. Ošetřený povrch tak získá poslední, velmi odolnou a tvrdou vrstvičku, která brání jejímu poškození. Drobný prach i částečky písku se tak od vrstvy odrazí a nezanechávají na karoserii vozu dlouhé škrábance jako u neošetřeného vozu. Nedochází tak ani k narušení lakové vrstvy, takže se voda, slunce, sůl, ani jiné chemikálie ke karoserii nedostanou.
Nanokosmetika ale není jen o ochraně. Jak jsme již zmínili, ušpiněný, hrubý a neošetřený lak vozu je velmi obtížné zbavit všech nečistot a abychom dokázali umýt výkaly od ptactva, nebo smůlu ze stromů, musíme použít agresivní chemii. Mytí trvá dlouho, je náročné a výsledkem po usušení je vyschlý a vybledlý lak plný fleků, které tyto nečistoty v laku nenávratně zanechaly.
Nanokosmetika Pikatec vše řeší jinak. Vyhlazením laku nemají nečistoty šanci se vůbec k povrchu přichytit. Ochranný štít je odpuzuje a pokud se jim přece jen podaří na povrchu ulpět, lze je velmi snadno smýt obyčejnou vodou. I voda je nanovrstvou sama o sobě odpuzovaná, zvyšuje se tak bezpečnost jízdy především při výhledu z vozidla za deště. Vše má samozřejmě svá pravidla, takže nelze očekávat, že vůz už bude navždy čistý, ale bude se špinit mnohem méně a pokud mu dopřejeme minimální, velmi snadnou péči, bude vám stát před domem pořád ten nablýskaný krasavec, kterého jste si před časem pořídili a hlavně s lakem bez poškození.
Kam dále?